آب گرم های معدنی در استان اردبیل

 

آب گرم های معدنی: با خاصیت درمانی و شفابخشی

در استان اردبیل چشمه های آب گرم وجود دارند که برای درمان بیماری های مربوط به مفاصل توصیه می شوند. هر ساله گردشگران زیادی برای استفاده از این خواص درمانی به این استان سراسر زیبایی سفر می کنند. در ادامه درباره چند آب گرم معروف این استان صحبت خواهیم کرد.

https://touristo.ir/wp-content/uploads/2021/10/%D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%82%DB%8C%D9%86%D8%B1%D8%AC%D9%87.jpg

 

آبگرم گاو میش گلی

این چشمه، جزو پرآب ترین آبگرم های اردبیل و جاذبه های توریستی اردبیل است که در سرعین قرار دارد و استخری با دیواره های بلند و طول ۲۵ متر و عرض ۱۷ متر است.

آب با گازهایی از نقاط مختلف کف استخر خارج شده و از قسمت شرق استخر به بیرون هدایت می شود. دمای آب این چشمه در حدود ۴۵ درجه است.

 

چشمه آبگرم قوتورسویی در مشکین شهر

چشمه آبگرم قوتورسویی در فاصله ۴۵ کیلومتری مشکین شهر قرار دارد و دارای مواد گوگردی است که برای بیماری های پوستی بسیار کارساز است. دمای این آبگرم به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد میرسد و بهتر است گاز آن مستقیما استننشاق نشود.

 

آب چشمه آبگرم قینرجه

آب چشمه آبگرم قینرجه که دارای کلراید بسیاری بوده، چیزی حدود ۸۶ درجه سانتیگراد دما داشته که سبب شده عنوان داغ ترین چشمه آب گرم کلرایدی جهان را به خود اختصاص دهد.

چشمه قینرجه در ۴ کیلومتری شهر نیر و بالاتر از چشمه بوشلی در مجاورت جاده اردبیل- سراب در پای کوهی واقع شده است. آب این چشمه به صورت دائمی و جوشان از زمین خارج می‌شود و دمای آن در حدود ۶۵ درجه سانتی‌گراد است. آب از نظر ظاهری زلال و بی‌رنگ بوده و دارای بوی هیدروژن سولفورو است.

در آب این چشمه املاحی همچون آهن، سیلیس و مواد رادیواکتیو نیز یافت می‌شود. آب این چشمه برای درمان دردهای سیستم حرکتی (دردهای مزمن رماتیسمی و پا)، بیماری‌های پوستی و زنان مفید تشخیص داده شده است.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

خلوت کریمخانی در کاخ گلستان

۷ مورد از بهترین رستوران های جزیره کیش